Strona WWW

Aktualności

Tabletowe dzieci

2018.08.08
„Im wcześniej dziecko dostanie smartfon czy tablet, tym większe prawdopodobieństwo, że jego mózg nie będzie rozwijać się prawidłowo. Matka natura przewidziała rozwój struktur w określonej kolejności. Do tej pory maluch najpierw budował klocki, potem łaził po krawężnikach, wspinał się po drzewach, ganiał po podwórku. Później zaczynał malować, rysować szlaczki. To rozwijało różne ośrodki w mózgu. Dziecko,które głównie zajmuje się przesuwaniem palca po migającym ekranie wykonuje bardzo monotonną aktywność. Może to doprowadzić do tego, że niektóre rejony mózgu po prostu się nie wykształcą. Z badania przeprowadzonego jesienią zeszłego roku wynika, że 36 procent polskich dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym ma własny tablet. Tabletowe dzieci w wieku 2-5 lat słabo radzą sobie z różnymi czynnościami typu zawiązywanie sznurowadła czy pływanie, a już nieliczne umieją wsypać płatki śniadaniowe do miseczki i zalać mlekiem. Gadżety dostają coraz młodsze dzieci, niekiedy siedmiomiesięczne. Takie maluchy nieudolnie chwytają zabawkę ale po kilku miesiącach dzięki codziennym treningom mają do perfekcji opanowaną obsługę.”